Det viser en oversikt fra Statens vegvesen.
Også antallet ulykker med personskader er gått kraftig ned på dennne strekningen etter at det ble bygget ny vei.
– Tallene viser at vi ikke har noen dødsulykker på strekningen og antall ulykker generelt har gått veldig mye ned.
Det sier Rune Kvinlaug i selskapet Kolo-Veidekke, som hadde ansvaret for å bygge nye E39 mellom Handeland i Kvinesdal og bomstasjonen i Lyngdal.
Samtidig har strekningene som kommer før og etter den nye veien hatt 7 dødsulykker på fire år.
– Vi har 7 omkomne, 6 meget alvorlige skadde og 12 alvorlig skadde, og mesteparten av dette er på de gamle strekningene hvor det ikke er bygget ny vei, sier Kvinlaug.
Høst og vinter verst
Han sier at høsten og vinteren er de periodene av året hvor det er flest ulykker og sier at vi nå går inn i en periode hvor vi kan forvente flere ulykker.
Leder for "Ta vare på livet"-aksjonen, Jan Egil Omdal, sier statistikken er helt klar når det gjelder forskjellen på nye og eldre veier.
– Tallene bekrefter at der hvor det blir laget ny vei så går ulykkestallene ned og derfor må vi jobbe knallhardt for å bygge mer ny vei på E39, sier Omdal.