Etter at Sparta tok en topplassering i serien og hentet hjem den etterlengtede «bøtta» for første gang på 22 år, har ishockeyinteressen i Sarpsborg tatt enda mer av – hvis det i det hele tatt er mulig.
Det har vist seg på kontoret til markedssjef i Sparta, Tony Malm før den nye sesongen.
– Vi ligger i samme rute som i fjor, og det ser ut som at vi ender på 1700 sesongkort.
- Les også: Publikumsvinnerne Sparta Warriors
Han sier at klubben nå ikke har mulighet til å selge flere sesongkort. Mye takket være en enorm interesse allerede rett etter at fjorårets sesong var ferdig.
– Vi har hatt et ganske jevnt snitt på sesongkortene de siste to årene. Sånn som arenaen ser ut i dag, så tror jeg vi har nådd maks av antallet sesongkort vi kan selge.
Håper at folk kommer tilbake
I naboklubben Stjernen Hockey i Fredrikstad er hverdagen en helt annen for dem som selger billetter. Der har de budsjettert med 130 solgte sesongkort.
Til nå er det kun 81 personer som har bestilt. Markedssjef i Stjernen Ørjan Løvdal håper at de skal være i mål med salget før seriestart 11. september, og håper at publikum gir laget en ny sjanse i år.
– Interessen har selvfølgelig dalt i takt med resultatene. Vi hadde ingen god sesong i fjor, og det forsvant mye publikum underveis. Vi håper og tror at vi har et bedre lag i år, og at prestasjonene skal bli bedre så vi får folk tilbake igjen.
Men Stjernen-supporterne kan se langt etter et topplag i Fredrikstad allerede i år, i hvert fall hvis man skal tro på den nye treneren Magnus Sundquist.
– Dette er en prosess som ikke vil føre oss til toppen det første året. Å bygge et fundament og få spillerne til å prestere er ikke noe man gjør fra dag én. Man blir ikke norske mestere på én sesong, så vi må bygge trinn for trinn, sa han til NRK.no i mai.