Berre ein av fem som studerer til å verta lærar i 1. til 7. klasse i Noreg er menn. Av desse er det under halvparten som fullfører studiet.
No får Høgskulen på Vestlandet fem millionar frå regjeringa til ei mentorordning for å rekruttera fleire menn til yrket.
– Det er heilt fantastisk, seier lærarstudent Simen Stana som gjerne skulle ha hatt fleire mannlege kollegaer i framtida.
Skal reisa rundt
Forslaget om mannlege rollemodellar kom i ein rapport frå OsloMet. Ifølgje meldinga har det å sjå andre velje yrke som er utypiske for sitt kjønn god effekt.
No skal ei gruppe lærarstudentar reisa rundt til vidaregåande skular, ungdomsklubbar og folkehøgskular for å rekruttere menn til læraryrket. Dei skal fungere som rollemodellar.
– Dei skal fortelja si historie om kvifor dei har valt grunnskulestudiet. Skulen er for alle. Då er det viktig å møta eit mangfald av lærarar, forklarar dekan ved Høgskulen på Vestlandet, Asle Holthe.
– Fekk sjokk
Andreårsstudentane Simen Stana og Sander Sigvathsen merkar at menn er ei mangelvare i skulen når dei er ute i praksis.
– Der me er no fekk dei nesten sjokk når to av fire studentar var mannlege. Det var ny rekord.
Likestilling i læraryrket er viktig av fleire grunnar, ifølgje rapporten til OsloMet. Eit argument er at for å få tak i dei potensielt beste lærarane burde ein rekruttere både blant kvinner og menn.
Eit anna handlar om at mannlege lærarar fungerer som positive rollemodellar for gutar.
Studentane trur det er viktig at unge gutar har mannlege førebilete å sjå opp til.
– Det er bra med kvinnelege førebilete også, men det er viktig å ha ein balanse, seier Sigvathsen.
- Les også:
Vil ha meir mangfald
Dei får støtte frå Forskings- og høgare utdanningsministeren Iselin Nybø (V).
– Mangfald gjer at me får ulike måtar å tenka på ting. Det er utelukkande positivt at me har både menn og kvinner som lærarar.
I tillegg til å gje midlar til mentorordninga, setter regjeringa inn fleire tiltak for å rekruttere mannlege lærarar. Eitt av tiltaka er å heva krava for å koma inn på studiet for å gje yrket høgare status.
– Gutar vert omtala som taparane i skulen, medan jenter gjer det betre enn nokon gong. Vil ikkje eit høgare krav for å koma inn då føra til færre menn?
– Det er viktig å ha ein attraktiv lærarutdanning. Det å heva statusen på studiet og yrket er viktig dersom me skal rekruttera dei beste ungdommane, seier Nybø.
«Feminint yrke»
Både Sander og Simen tenkte på at det er få menn i yrket før dei søkte studiet. Sigvathsen seier at mange kanskje opplever det som eit feminint yrke.
– Sjølv tykkjer eg ikkje det er eit feminint yrke, men det kan jo vera ein av grunnane til at mange ikkje vel yrket.