IQ Tele tar nå selvkritikk etter å ha sendt ut purringer til folk som har takket nei til abonnement.
Teleselskapet sender ut tilbud og regning. Betaler du, flytter de abonnementet ditt til IQ Tele, betaler du ikke, så har du svart nei. Det har gått litt fort i svingene innrømmer daglig leder Arne Årnes.
- I ettertid ser vi at vi har gått litt fort fram i mange tilfeller, ja. Det er forhold vi jobber med å rette opp.
Mange klager
Forbrukerrådet i Hordaland er ikke ukjent med teleselskapet.
- Vi har fått en god del henvendelser angående IQ Tele, og vi vet om flere som har blitt kunder mot sin vilje, sier informasjonmedarbeider i forbrukerrådet, Martin Halsos.
Fungerende underdirektør Christina Moestue ved Forbrukerrådet i Oslo og Akershus, kan fortelle at folk over hele landet er rasende over måten IQ Tele går frem på.
Får ikke kontakt
- Det er også umulig å komme i kontakt med selskapet, sier Moestue. - Forbrukerne mottar regninger uten teleleverandørens adresse. Fakturaen er utstedet av Faktab Finans i Visby.
Post og teletilsynet har kalt firmaet inn på teppet.