– Ved å redusere den ekstra eigendelen vil det bli lettare for foreldre å låne ut nye bilar til tenåringen sin, meiner Hans Olav Hellesøe i ulukkesanalysegruppa i Statens vegvesen.
- LES OGSÅ:
Høg eigendel
Tal viser at ungdom køyrer eldre bilar enn resten av befolkninga, bilar som ikkje er like trygge som nyare modellar.
- LES OGSÅ:
– Det er høgare eigendel om bilførarar under 21 år skal køyra foreldra sin bil, det kan vera ein av grunnane, seier Hellesøe.
Rundt ein fjerdedel av dei som døyr på vegane våre er mellom 16 og 24 år, og Trygg Trafikk meiner eit grep for å snu den negative trenden er å unngå at ungdom køyrer rundt i gamle vrak.
– Må tenkja på risikoen
Hellesøe meiner forsikringsbransjen vil bidra til færre alvorlege ulykker ved å redusere den ekstra eigendelen ein må betale for bilførar under 21 år.
Men forsikringsselskapa er pålagde å ta omsyn til skaderisiko når dei fastset bilforsikringane.
– Det er heilt klart høgare risiko for unge enn for eldre sjåførar, seier Leif Osland, som er kommunikasjonsdirektør i Finansnæringens fellesorganisasjon.
- LES OGSÅ:
– Det er dei enkelte forsikringsselskapa som tek standpunkt til prisane. Me trur at det viktigaste her er haldningsendringar. Ein veit at fart, rus og manglande bilbelte drep, og haldningane er det viktigaste.
– Når dei unge kjøper eigen bil, so trur eg at prisen på bilen er viktigare enn forsikringa.