Kjolen har Knutsen lagt ut på Finn.no.
– Jeg ønsker å gi den bort til noen som kanskje ikke har det så enkelt økonomisk. Det er veldig dyrt å gifte seg, sier hun.
– Vet hvor vanskelig det kan være
Da hun selv lette etter brudekjole, kom hun over en brud som ville gi bort kjolen sin.
– Jeg tenkte egentlig å høre med henne om jeg kunne få kjolen hennes, men så ble det litt flaut å spørre. Jeg håper ikke at andre føler det sånn med min kjole. Det er bare å ta kontakt, sier hun.
Knutsen er klar på at hun vil gi bort kjolen til noen som trenger den.
– Jeg håper bruden som får kjolen er litt som meg. Jeg har ikke spesielt god økonomi, og grunnen til at vi klarte å få til et flott bryllup nå i helgen er at vi fikk veldig god hjelp. Derfor ønsker jeg nå å hjelpe andre. Jeg vet hvor vanskelig det kan være, sier hun.
Kjolen trenger en liten vask nederst, og en liten «nål-og-tråd-jobb». Ellers er den som ny.
– Kjolen er havfrueformet. Den er helt hvit, og har snøring i ryggen. Den vil nok passe noen som bruker størrelse 38. Det er en enkel og fin kjole, sier Knutsen.
Vandrekjole
Hun har allerede har fått flere henvendelser om kjolen.
– Det er fint om de som har lyst på kjolen, gir en begrunnelse for hvorfor de vil ha den. I tillegg synes jeg det er veldig hyggelig om vedkommende som får kjolen også vil gi den videre og ikke selge den, sier hun.
– Jeg synes også det hadde vært hyggelig om vedkommende ville komme hit til Skien for å prøve kjolen, legger hun til.
Håpet er at kjolen skal bli en vandrekjole som kan få nytt liv hos bruder som ikke har så mye penger til overs i hverdagen.
– Glede å hjelpe andre
Den siste tiden har det vært flere saker i mediene om veldedighet og gode gjerninger via internett og sosiale medier.
Cecilie Staude, som er høyskolelektor og sosiale medier-ekspert ved Handelshøyskolen BI, sa til NRK tidligere denne uken at det er blitt en trend å benytte sosiale medier til å gjøre en god gjerning for andre.
– Det er uttrykk for en deleøkonomi og en delekultur vi stadig ser flere eksempler på. Folk bruker Facebook, Twitter og andre sosiale medier som kanal for å gi bort ting fordi det gir en glede å hjelpe andre.