Hopp til innhold

– Jeg har fått nok

Sandefjord-mannen Jan Gundersen er så frustrert over NAV at han denne uken opprettet en egen nettside som fikk navnet NAV-kamp.

Faksimile av Navkamp.com

Denne nettsiden skal hjelpe deg som bruker av NAV.

Foto: Faksimile

Jan Gundersen

Jan Gundersen opprettet nettsiden i frustrasjon.

Foto: Privat

Det nytter ikke lenger å slåss mot NAV alene, mener 46-åringen.

– Nå har jeg fått nok, og må bare kjøre løpet ut.

Jan Gundersen er uføretrygdet etter en yrkesskade i 1997. Han hevder seg utsatt for saksbehandlingsfeil hos NAV en rekke ganger. Feil som skal ha bidratt til store økonomiske problemer. I tillegg føler han seg ofte neglisjert.

– Du kommer jo ikke frem til NAV når du ringer, og legger du igjen en beskjed tar de ikke kontakt, hevder han.

Bitter og frustrert

Gundersen legger ikke skjul på at han er bitter. Frustrasjonen førte til at han først opprettet en Facebook-side for en ukes tid siden.

Tilhengersiden har fredag morgen over 200 tilhengere.

– Jeg begynte med den gruppa, og så kom jeg på at jeg kunne lage en nettside for å nå enda flere, sier han.

Trine Heibø Holm er fylkesdirektør i NAV. Hun visste ikke om Gundersens nettside før NRK.no tok kontakt.

– Jeg er glad for at folk engasjerer seg, og vi i NAV er helt avhengige av å få innspill fra brukerne våre, sier hun.

Flere nyheter fra NRK Vestfold og Telemark