Hopp til innhold

Slik skal «Nordens Paris» selges

Nytt slagord skal lokke flere turister til Tromsø.

Anne Berit Figenschau

Reiselivssjef i Tromsø, Anne Berit Figenschau.

Foto: NRK

Reiselivsselskapet Visit Tromsø satser på å øke turiststrømmen til byen.

Det delvis offentlig eide selskapet har nå brukt 650.000 kroner på ny logo og nettside.

Med slagordet «I Like Tromsø!» skal man lokke flere turister til byen og omegn.

På den nye nettsiden kan folk selv blant annet melde seg på turer og aktiviteter.

– Vil legge igjen mer penger

Reiselivssjef Anne Berit Figenschau sier hun er sikker på at dette vil føre til flere turister.

– Vi er overbevist om at det nå blir enklere å legge igjen penger i Tromsø. Det blir enklere for folk å finne fram til de gode produktene og opplevelsene. Og det blir lettere å bestille, sier hun til NRK.

Nylig ble Tromsø kåret til en av verdens ti beste destinasjoner for 2012.