Reiselivsmagasinet har vært og besøkt bedriften Turgleder AS. Og Karasjok-bedriften har nå kommet med på magasinets liste over 50 opplevelser man må få med seg i løpet av livet.
Når 8,5 millioner lesere
Og med hele 8,5 millioner lesere kan dette være gull verd for reiselivet i Finnmark.
– Dette er en utmerkelse som henger svært høyt og det er garantert at mange vil legge merke til både produktet og til regionen. Magasinet kommer ut åtte ganger i året, og med sine 14 internasjonale papirutgaver og sin internettversjon er det et av verdens mest utbredte reisemagasiner, sier Beate Juliussen som er prosjektleder for Samisk Reiseliv i Nord-Norge.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Håper på flere besøk
Bedriften i Karasjok drives av paret Liv Engholm og Thomas Nilsen.
De setter pris på utmerkelsen og håper den vil gi flere besøk til Karasjok. Hovedattraksjonen for turistene er å delta sammen med flyttsamer på vårflyttingen av rein.
– Vi har et nisjeprodukt som ikke har vært særlig kjent, men vi er sikker på at vi vil nå vår målgruppe gjennom å bli eksponert til National Geographic Traveler magazine sine lesere, sier hun.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ: