Fram til nå har telemarksklubben kun hatt lokale sponsorer på draktene.
Reklameinntektene til Odd har også vært lavere enn hos de største klubbene. Men Odd-direktøren mener at klubben også bør ha flere nasjonale sponsorer.
– Stort potensial
– Vi ser ett stort uutnytta potensial for oss hos de nasjonale sponsorene. Jeg tror det blir viktig for oss å skrive kontrakter med nasjonale selskaper, i tillegg til alle våre lokale samarbeidspartnere, sa Håndlykken til NRK før pressekonferansen.
Da den begynte kunne han presentere avtalen, som vil gi Odd 1,4 millioner kroner i året i tre år.
Fjordkraft-avtalen vil dermed gi Odd 4,2 millioner kroner i løpet av disse tre årene.
– Dette har stor betydning for Odd, sier Håndlykken.
Vi har jobbet for å få flere nasjonale kontrakter, og forhandler med flere. Vi håper flere blir med, sier Odd-direktøren.
Hadde blitt med uansett
Viseadministrerende direktør i Fjordkraft, Trond Larsen, sier at de valgte å sponse Odd på grunn av profilen til skiensklubben.
– Det er veldig mye positivt som skjer i klubben, sier han.
– Vi ville vært med uansett hvordan det hadde gått sportslig. Profilen med å bruke unge, lokale spillere og en sunn klubbøkonomi spilte inn for oss, sier Larsen.