Tøffingen fra Lørenskog mener at det kjøres på for lite krevende terreng og sand i ørkenrallyet. Slik det har vært så langt passer det ikke ham så godt.
Ullevålseter i aksjon i Paris-Dakar. (Foto: AFP / Scanpix)
Den vel 30 mil lange spesialetappen ble kjørt i hovedsak på vei og grusunderlag, og nordmannen sliter med å holde tempoet oppe samtidig som han forsøker å navigere.
Franske Cyril Despres vant etappen og var ca. 15 minutter foran Ullevålseter.
Håper på sand
– Nå håper jeg snart det kommer noe sand! Så langt har det bare vært underlag av grus eller vei, og det har på ingen måte fungert optimalt for meg. Selvfølgelig skal man kunne mestre all typer underlag, men jeg er en typisk utholdenhetskjører og vil bli sliten. Jo tøffere og mer knotete det blir, jo bedre liker jeg meg, sier Ullevålseter, som ble nummer sju klassen over 450 ccm.
To klasser
Nytt av året er at det er to klasser i VM i ørkenrally, over og under 450 ccm. Ullevålseter kjører i den største klassen, og ligger etter to dagsetapper på en åttendeplass sammenlagt.
Den tredje dagsetappen av totalt sju kjøres skjærtorsdag fra Nekrif til El Borma og er totalt på 357 kilometer.