Hopp til innhold

Nektar å vere med på «black friday» – no vil ho ha fleire med på ny variant

Over 50 butikkar i Kristiansand nektar å vere med på «Black friday» til fredag. «Blue friday» har som mål å samle inn pengar til matkassar.

Gorine Forum

Gorine Forum i Image i Kristiansand såg seg lei av «black friday» og starta sin eigen versjon i staden.

Foto: Kai Stokkeland / NRK

– Det handlar om å ha ryggen til alle nisjebutikkane som ikkje har turt å seie nei. Vi kan stå samla og seie at vi ikkje er med på dette, seier Gorine Forum.

Ho driv klesbutikken Image i Kristiansand og kom opp med ideen for to år sidan.

I staden for rabattar til kundane gir dei delar av omsetninga på fredag til Blå Kors.

Pengane går til matkassar i Kristiansand.

Les også Line har solgt bruktklær for 25.000 kroner siden april

Line Olsen-Torkildsen har en egen stand hos Loppo i Sørlandsparken hvor hun selger klær.

Vil ha heile landet med

No håpar ho at konseptet spreier seg til andre stader i landet.

– Eg er veldig glad i ordet rørsle. Eg vil skape ei rørsle og vil at dette skal spreie seg nasjonalt. Vi må finne eldsjeler i kvar by som kan dra dette vidare, seier Forum.

Gorine Forum romsterer rundt i ei pappøskje og fiskar opp eit stort, blått klistremerke.

– Det er til butikkane som er med, slik at kundane enkelt kan sjå kven som er med på «blue friday».

Over 50 butikkar i Kristiansand skal vere med på «blue friday», som blir arrangert for tredje gong i år.

Meiner det er for mykje sal

Forum fortel at ho synest det er mykje press på å ha sal i tida før jul.

– Eg vil støtte små butikkar som treng å ha nokon i ryggen for å seie nei til dette, og eg vil vise at ein kan snu denne dagen til noko veldig positivt.

Les også Sommerhandelen går så det suser: – Vi har nesten berre nisjebutikkar

Sommerhandel i Risør

Ho trur heller ikkje det er spesielt berekraftig når butikkane har sal året rundt.

– Folk handlar og handlar, og handlar ting dei kanskje ikkje treng.

Forum synest det er betre at folk heller kan ønske seg noko, og tenke seg litt meir om kva dei handlar.

– Og å tenke kvalitet framfor kvantitet, seier ho.

Stort behov

På «blue friday» skal 10 prosent av omsetninga til butikkane som er med gå til Blå Kors.

I fjor vart resultatet 500 matkassar til utdeling. I år håpar Blå Kors det blir endå fleire.

– Det betyr utruleg mykje at folk er opptekne av andre enn seg sjølve. Så at vi kan bruke ein av dei store handledagane til noko godt er utruleg flott.

Det seier marknadssjef i Blå Kors i Kristiansand Henning Reme.

Han fortel at behovet for hjelp er stort.

– Vi veit at det er rundt 3000 barn i Kristiansand som veks opp i fattigdom. Vi kunne delt ut tusenvis av desse matkassene om vi hadde hatt høve, seier Reme.

Les også Butikker opplever mer nasking: – Folk stjeler smør og melk

Bjørn Sture Aas, sikkerhetsrådgiver, KRG Vakthold

Spilles av
Her får hummeren et kyss: – Fantastisk
Neste
 Agder Fengsel - Froland

Stor interesse for ny fengselsutdanning