Etter mange år med kamp om dyktige og kvalifiserte arbeidstakarar ser ferjeselskapa at trenden no har snudd.
Driftssjef Stian Hårklau i Fjord1 konstaterer at bunken med søknader er høgare enn på lenge.
– Vi merkar auka pågang på våre ledige stillingar. Det er lettare å skaffe folk i dag enn det var for eitt og to og tre år sidan. Det er ein kombinasjon av fleire tilhøve. Men den tilbakegangen vi ser i oljenæringa er med på å gjere oss til ein meir attraktiv arbeidsgjevar.
– Straum motsett veg
Ein synkande oljepris råkar tilsette i oljebransjen hardt. Statoil har åleine varsla kutt på 1100 til 1400 årsverk. I tillegg kjem kutt hos underleverandørar.
– Ferjene går dei, sjølv om oljeprisen svingar litt opp og ned. Det er litt gledeleg at vi kan vere motstraums i forhold til det.
Det seier administrerande direktør Ivan Fossan i ferje- og hurtigbåtselskapet Norled. Også dei ser arbeidssøkarar kome frå riggar, supplybåtar og anna oljerelatert arbeid til dei.
– Heilt klart. Det er ein straum av søkarar motsett veg av det det var tidlegare, for då fôr dei frå oss til rigg og supply.
Folk står lengre i arbeid
Mangelen på maskinistar og styrmenn har vore stor og til tider prekær dei siste åra. Betringa næringa no opplever skuldast ikkje åleine nedgangen i oljebransjen, påpeikar matros og tillitsvald i Fjord1, Geir Offerdal.
Han viser til at pensjonsalderen for sjøfolk er heva frå 62 til 70 år.
– Vi har hatt veldig lite avgang dei siste åra. Folk står stort sett mykje lengre i arbeidslivet no enn dei gjorde for ti år sidan.
- Les også:
- les også:
- Les også: