– Men det er berre for den kommande fire års-perioden. I det korte biletet er det greitt og gledeleg, men på lengre sikt – mot 2019 – er eg meir usikker, seier Kjelsnes.
I Sogn og Fjordane har det vore knytt stor spenning til kva Avinor kom til å seie i forhold til Sandane lufthamn Anda og Førde lufthamn Bringeland.
Vil heller effektivisere
I ettermiddag la Avinor fram si tilråding for den framtidige flyplasstrukturen i Noreg.
Avinor vil redusere kostnadene med 100–150 millionar kroner dei neste fire åra, men vil heller effektivisere drifta enn å leggje ned lokale flyplassar.
– Vi har bestemt for å behalde og å effektivisere alle dei 29 lufthamnene vi har i Noreg i dag, sa strategidirektør Jon Sjølander.
- Les også:
Fylkesordførar Åshild Kjelsnes merkar seg dei klare krava om innsparingar og effektiviseringar.
– Eg merkar meg også at dei har delt opp lufthamnene i fire kategoriar ut frå passasjerulemper som dei reisande vil få. Der ser eg at Sandane vil liggje i ein utsett kategori, medan dei andre blir karakterisert med større ulempe, seier ho.
Glad ordførar
Ordførar Andres Ryssdal (Sp) i Gloppen er glad for at Avinor ikkje tilrår nedlegging i denne omgang. Lufthamna i kommunen var ei mange frykta ville bli nedlagd.
– Eg syns det er positivt at vi får behalde flyplassane. Politikarar må ta omsyn til samfunnsnytten. Vi har bedriftene som er avhengige av Sandane lufthamn for å kunne drive. Dette må leggast stor vekt på, seier han.
– Avinor legg stor vekt på automatisering og effektivisering. Er det grunnlag for ei slik effektivisering?
– Det er det nok. Luftfarten kostar, det har vi fått servert gong etter gong. Sandane lufthamn er ikkje dyrare å drive enn andre flyplassarm, men vi forstår at det blir ein gjennomgang.
– Er du overraska over det du fekk høyre i dag?
– Nei, eigentleg ikkje, seier han.
Forslaget til Avinor blir no sendt til Samferdsledepartementet, som sender saka ut på høyring. Avgjerd er ikkje venta før i juni 2017. Avinor skal gjere ei ny vurdering av flyplasstrukturen i 2019.