Dette ler du av på NRK i vår

Våren er spekket med humorserier på NRK TV. Len deg tilbake i sofaen for en god latter.

to menn som ler til en NRK-reporter

HUMORSERIE: Jakob Schøyen Andersen og Fridtjof Stensæth Josefsen har fått mye oppmerksomhet for sine skjøyerstreker i serien «Hit for hit». Og det er mer å le av i NRK TV denne våren.

Hva får deg til å le så sofaen gynger? Humor kan være så mangt, og denne våren har NRK noe for de fleste.

Disse seriene kan du binge når sofaen lokker mer enn skiløypa, eller ta frem når du bare trenger en god latter. Snart ligger samtlige ute på NRK TV tilgjengelig for publikum.

«Presten» er tilbake

I mars er Bjarte Tjøstheim tilbake på NRK TV og NRK1 med «Presten», sesong 2. Bjarte og Kristin gifte seg. Og Konrad faller pladask for en ny korist. Dessuten står Maridalen kirke i fare for å bli nedlagt, hvilket gjør arbeidsmiljøet noe anstrengt. Bjarte tar tak for å sikre kirkens fremtid.

Du kan se «Presten», sesong 2 på NRK TV fra 2. mars 2018. Serien sendes også på NRK1 fra 3. mars.

Skuespiller som prest med lukkede øyne og armer opp som i tilbedelse

ANSTRENGT PÅ JOBB: Bjarte Tjøstheim er tilbake med andre sesong av «Presten». Denne gangen må han ta tak for å sikre Maridal kirkes fremtid.

Foto: Kim Erlendsen / NRK

Musikkhumor i «Hit for hit»

I «Hit for Hit» tulles det med musikk på tvers av sjangere, artister, folka som vil ha dem opp og frem, og mye mer. Jakob Schøyen Andersen og Fridtjof Stensæth Josefsen har fått mye oppmerksomhet og gode anmeldelser for sine skøyerstreker rundt norsk musikkbransje.

NRK TV og NRK 1

Crewet til rapperen Patrik P har sett seg lei på å backe sin frontmann, en fotballsangkomponist er ikke fornøyd med fremførelsen av sine verk og i nabolaget der Kygo vokste opp viser det seg at det er flere spirende DJ-talenter.

«Svart humor»

«Svart Humor» tar for seg fordommer og forskjeller i samfunnet og gir deg fargerike øyeblikk med en stor dose humor og varme. Gjennom seks episoder utfordrer programleder Yousef Hadaoui blant annet norsk drikke- og og køkultur. Han tar oss med inn i fremtiden, hvor vi får se hvordan NRK løser mangelen på gode utenlandske programledere i 2020. Og han lurer på hvem som er mest aggressive av utlendinger og nordmenn. Vi får se den ekte Sinnasnekkern få kraftig konkurranse av Toni.

På NRK TV 3. april

«Martin og Mikkelsen»

Christian Fredrik Mikkelsen og Martin Beyer-Olsen er tilbake med en ny sesong av «Martin og Mikkelsen». Det er sketsjer, karakterer, løsninger på vanskelige problemstillinger, personlige historier og musikk - alt fra lille rare Martin og store fine Mikkelsen.

NRK TV og NRK 1

Humorprogram med Martin Beyer-Olsen og Christian Mikkelsen. Hver tirsdag og torsdag er humorduoen på plass i studio med sketsjer og fjas. (9:22)

«Match» selges over landegrensen

Stian på 26 år blir fulgt overalt av to kommentatorer som analyserer livet hans som om det var en fotballkamp. «Match» er en voksenversjonen av barneserien «Kampen» og har fått meget gode kritikker: Allerede før premieren er det internasjonal interesse for «Match». Serien er solgt til Danmark, Sverige og Island. Det er også stor interesse for å lage egne versjoner både i Europa og USA.

NRK TV og NRK 1

Stian og Mia møtes på kafé for å planlegge en romantisk ferietur. Tilfeldigvis sitter eksen hans og hennes nye flamme kun noen bord unna. Vil Stian klare å fokusere på Mia og planleggingen eller vil eksen stikke kjepper i feriehjula?

«Nesten voksen»

I januar var det premiere på «Nesten voksen». Her møter vi en vennegjeng i 30-årene som har fått voksenlivet kasta på seg. Der én bekymrer seg for at det er for lite romantikk i hverdagen, er en annen desperat etter alenetid.

NRK TV og NRK 1

Norsk situasjonskomedie om livet i 30-årene. (2017) Ida er bekymret for at hun og Espen er for lite romantiske i hverdagen. Siri lurer på om hun er for kresen når det gjelder menn, og bestemmer seg for å date med åpent sinn. Og Thomas oppdager at Camilla er verdens dårligste taper. (5:8)

Her kan du lese mer om alle NRKs humorserier våren 2018: