Rundt 3,5 millioner liter mer øl ble solgt i 2008, enn året før.
Hansa Borg Bryggerier står nå for 30 prosent av de norske ølmarkedet. Ingen andre bryggerier i Norge har hatt så stor økning.
Administrerende direktør Lars A. Midtgaard i Hansa Borg Bryggerier er fornøyd.
- Vi er selvsagt svært tilfreds, og det at vi øker våre markedsandeler tar vi som et tegn på at vår satsing på regionale merkevarer fungerer, sier Midtgaard.
Rammes ikke
Direktøren hevder at selskapet foreløpig er uberørt av finanskrisen, men forteller at man har registrert at folks drikkevaner har endret seg noe.
- Vi ser en svakere utvikling i utelivskanalen, og at flere kjøper øl i dagligvarebutikkene. Dette skyldes nok at det er usikre tider og at folk heller velger å hygge seg hjemme, sier Midtgaard.
Når det gjelder Østfold, merker Hansa Borg Bryggerier også at skjenketidene er strammet inn i flere kommuner.
- Det kjennes på salget, sier Midtgaard.