I følge undersøkelsen som Posten har fått utført, er det særlig butikkene på landet som tjener penger på posttjenester.
Øker omsetningen
En undersøkelse nylig gjennomført av ACNielsen viser at dagligvarebutikker med posttilbud i gjennomsnitt øker omsetningen med 540.000 kroner mer i året enn tilsvarende butikker uten Post i Butikk.
Størst er altså økningen for dagligvareforretninger på landet, der gjennomsnittlig omsetningsøkning er 620.000 kroner høyere. Butikkene med størst økning har bedret årsomsetningen opptil en million kroner mer enn sammenlignbare butikker uten Post i Butikk.
- Kundene fornøyd
- Kundeundersøkelser viser at kundene setter pris på lange åpningstider og økt tilgjengelighet ved Post i Butikk. Det er også hyggelig at Post i Butikk gir god økonomisk effekt for våre samarbeidspartnere, sier Erik Johannessen, konserndirektør i Posten Norge.