Det er den europeiske kringkastingsunion EBU som står bak Eurovision Connect hvor temaet er kommunikasjon, design og markedsføring i tradisjonelle og nye medier.
I år ble konferansen arrangert i Tsjekkias hovedstad Praha. Det ble delt ut priser i 15 kategorier.
NRKs markedsavdeling vant gull i hele tre kategorier i konkurranse med totalt 250 innsendte bidrag fra hele Europa.
Beste musikk/lyd i en promofilm: VM Sjakk-promo
Team: Bjørn Aksel Storaker, Marius Hansen, Christopher Homan og Asbjørn Aga.
Beste redigering på eksisterende materiale: Valgrap
Team: Bjørn Aksel Storaker, Marius Hansen, Reuben Sletten, Pål Gustav Widerberg, Christopher Homan og Asbjørn Aga.
Beste promo for radioprogram: Radioresepsjonen-promo
Team: Per Harald Kårstad, Christopher Homan, Marius Hansen og Karoline Berg.
Lyddesigner Marius Hansen syntes det er stas å vinne når konkurransen er så tøff.
- Det er jo ekstra stas å vinne når man konkurrerer mot kanaler som BBC og andre store allmennkringkastere, sier Hansen.
Bjørn Aksel Storaker, som sammen Marius Hansen vant for arbeidet bak VM i sjakk-promoen og valgrap, er spesielt fornøyd med prisen de vant for sistnevnte.
- Det var overraskende at vi vant med en Lars Vaular-låt. Juryen har jo mest sannsynlig ikke noe forhold til låta eller vet de hva som blir sagt, legger Storaker til.
Les mer om EBU: Navet i europeisk kringkasting