Ved årsskiftet hadde Brann solgt 3.400 partoutkort til 2014-sesongen. Tilsvarende tall tolv måneder tidligere var 3.385. I dette tallet ligger de privatpersonene som hadde partoutkort i fjor og som har valgt å fornye. Det ligger også nysalg av barnepartoutkort og et mindre antall partoutkort til bedrifter.
Dermed er det så langt ingenting som tyder på en Norling-effekt med telefonstorm til billettkontoret på Stadion, slik supporterleder Roger Lillebøe-Hansen spådde da svensken var på vei.
Brann er likevel optimister.
– Dette viser at folk ønsker å være med oss videre. Det gir oss en god base å bygge på og forhåpninger om å øke totaltantallet fra fjorårets 7.000 partoutkort, sier Dag Frode Algerøy, leder for privatmarkedet i Brann, til brann.no.
Treningskamper viktige
Sesongkortsalget pågår frem til dagen før nasjonaldagen.
– Når vi kommer til 16. mai har vi et realistisk håp om å være tilbake på 8.000-tallet, sier Algerøy.
Selv om antall solgte partoutkort fort kan bli høyere enn i 2012 og 2013, er tallene langt lavere enn i storhetstiden fra 2004 til 2008.
– Folk venter lengre med kjøpsbeslutningene sine, blant annet for å se hvilke spillere som kommer inn og hvordan laget presterer i treningskampene. Én god treningskamp på vinteren kan fort utløse salg av 400-500 partoutkort den påfølgende uken. Det har vi flere eksempler på, sier Algrøy.
Han peker også på at det de siste årene har vært nedgang i publikumsoppmøtet, og at det ikke har vært noe problem å få billetter på kampdagen.
- LES OGSÅ: