– Delar av fylket har store avstandar som gjer det meir krevjande å flytte seg. Det å ha eit kollektivtilbod som heile tida tilfredsstiller behovet som ligg der er krevjande, seier fylkesrådmann Rune Haugsdal.
Talet på passasjerar som set seg på bussar og bybane i Hordaland har auka med 6,1 % frå 2011–2012. Men auken er størst i Bergensområdet.
I resten av Hordaland er det nullvekst.
– Det er noko meir bruk av privatbil i dei ytre områda av kommunane våre, det har eg forståing for. Det er ikkje ei unaturleg utvikling.
Satsar der behovet er størst
Haugsdal forklarar at fylkeskommunen har satsa stort på dei sokalla "stamlinjene" i kollektivnettet. Dei nyttar statistikken for å sjå kor dei kan opprette fleire ruter og der det er naudsynt å leggje ned ruter.
– Skyss sit med god statistikk over reisande på dei ulike rutene. Det vi gjer er å forsøke å møte det behovet som er i dei ulike områda. Slik at vi forsterkar der behovet er aukande, og vi gjer tilpassingar der vi ser at etterspurnaden etter kollektivtilbodet er mindre.
– Vil det sei at dykk til ein viss grad sentraliserer rutetilbodet?
– Eg veit ikkje om eg ville nytta ordet sentralisering. Men vi satsar sterkare på stamlinjenettet vårt. Der behovet er mindre er det naturleg at vi gjer tilpassingar i forhold til det, svarar Haugsdal.
– Betre informasjon
Der det i Hordaland (utanom Bergensområdet) var 7 276 000 påstigingar i 2010, har talet gått ned til 6 030 000 påstigingar i 2012. Fylkesordførar Mona Hellesnes (Venstre) meiner dei må bli betre på å informere om at kollektivilbodet faktisk finst.
– Me vil gjerne at fleire i dei andre regionane i fylket skal nytte kollektivtilbodet. Vi har mange plassar eit godt tilbod men vi har ikkje vore flinke til å fortelje om det. Vi har ein jobb å gjera på det området.
– Kvifor har ein har lagt ned ruter med få reisande for å oppretta nye der det er fleire passasjerar?
– Vi må ha eit tilbod som er tilpassa dei som ønskjer å reisa kollektivt når dei har behov for det tilbodet. Då vil rutejusteringane bli lagt opp deretter, anten det er i bergensområdet eller i dei andre regionane.
Meiner fleire kunne latt bilen stå
Hellesnes meiner det er fleire som kunne tatt i bruk kollektivtilbodet, også i distrikta.
– Men vi kan bli betre på informasjon, vi kan ikkje sei oss nøgd med slik det er no. Me må gjera ein jobb for å få opp kollektivandelen utanfor Bergen, vedgår den tidlegare ordføraren i Ulvik herad, før ho syner til eit eksempel frå Hardanger.
– Det går faktisk fint an å reise med buss frå Hardangerfjorden si sørside, og til Bergen, på to og ein halv time etter at Hardangerbrua var ferdig. Med nye vegar så er det komme fleire tilbod. Så det er ikkje berre bilane som kjem raskare fram, seier Hellesnes.