Måndag i førre veke starta arbeidet
.Arbeidet omfattar ny vass- og frostsikring, fjellsikring, nye havarinisjar, ny drenering og kablar, nye vifter og nytt lysanlegg. Og medfører ikkje heilt problemfri ventetid.
- Les også:
– Det blir veldig hektisk i periodar. Enkelte gjennomgangar må vi laste tre-fire trailerar samstundes for å halde tidsfristane våre. Det blir tøft når det blir full sesong, seier Erling Nesse, dagleg leiar hos Nesse Plast.
Taper pengar
Verksemda har saman med Sæle Sag fått sine utfordringar som følgje av tunnelarbeidet. Lasting og lossing må planleggast ut frå kolonnetidene.
Nesse fortel at dei har sju til ni trailerar, som passerer Høyangertunnelen 15–20 gonger om dagen for å få emballasjen ut til fiskeindustrien. 95 prosent av leveransane går gjennom tunnelen.
- Les også:
Dei tapar pengar på stengingane.
– Vi vil få, og har hatt, mange timar ventetid. Det er veldig vanskeleg å time det noko betre enn vi gjer. Og no nærmar vi oss vinteren, med stengde fjellovergangar og glatte vegar, seier Nesse.
Få alternativ
Høyangertunnelen har korte opningstider medan den blir rusta opp. I andre enden av kommunen er Gaularfjellet vinterstengt, medan ferja over fjorden leier til Vik som ofte har lange stengingar om vinteren.
– Vi har også tilpassa ein del skift for å få det til å gå opp for tilsette som pendlar. Men alle er interesserte i ei god sikring av tunnelen, legg Nesse til.
Balestrand-ordførar Harald Offerdal (Ap) seier tunnelstengingane gjer det utfordrande å komme seg til og frå Balestrand.
Beredskap på prøve
Spesielt blir beredskapen sett på prøve når tunnelen mellom Høyanger og Balestrand er under opprusting.
– Sjølv om naudetatane slepp gjennom ved behov, så hadde vi helst sett at den eine av to ambulansar stasjonert i Høyanger var i Balestrand under arbeidet, seier Offerdal og legg til at ynsket er blitt avvist i Helse Førde.
– Men folk i Balestrand innser at noko må gjerast. Alternativet er mykje verre, legg Offerdal til.
Naudsynte stengingar
Det stadfestar prosjektleiar Sveinung Hovland i Statens vegvesen.
– Då ville tunnelen blitt stengd om få år. Platekvelv ville falle ned og det ville rett og slett vere farleg å køyre gjennom tunnelen, seier han og oppfattar pendlarane som tolmodige.
Han legg til at ein det ikkje er noko alternativ å kutte ned på dei lange stengingane.
- Les også:
– Vi må sprenge, rydde vekk stein og sikre tunnelen før vi kan sleppe trafikken på att, seier Hovland.
Arbeidet skulle etter planen gå fram til sommaren, men kan gå lenger sidan tunnelen også får det nye naudnettet.