– Mange har nå problemer med å få tilgang til kontoene sine, sier kommunikasjonsdirektør Thor Christian Haugland i Sparebank 1 til NRK.
- LES OGSÅ: Mobilbanken har overtatt for nettbanken
50.000 av kundene i banken bruker mobilen til å få engangskoder til nettbanken sin. Det har ikke vært mulig siden den nye Iphone-programvaren iOS7 kom for få uker siden.
– Vi har fått over 8000 henvendelser fra folk som ber om teknisk hjelp, sier Haugland.
Flere kunder har forgjeves prøvd å logge seg inn gjentatte ganger i banken tross feilmelding, og resultatet har blitt at flere har låst mobilbanken sin.
- LES OGSÅ: I dag får Lotte (10) mobilbank
– Av sikkerhetsmessige årsaker stenges mobilbanker hvis man trosser feilmeldingen og prøver å logge seg inn flere ganger på rad, sier Haugland.
Kundesenteret er nå ekstra bemannet, slik at alle skal få nettbank-hjelp i løpet av kort tid, lover Haugland.
– Har du oppdatert Iphonen så må du slette bankappen og installere den på ny for at den skal fungere.