NetCom beklagar mobiltrøbbel
NetCom beklagar overfor sine kundar at dei har opplevd prolem med mobiltrafikken i utlandet, seier kommunikasjonsdirektør Severin Roald.
Et kabelbrudd fredag ettermiddag fører til at mange Netcom-kunder i utlandet vil ha problemer med å ringe og sende sms. Dette gjelder også kunder som ringer utenlands, men ikke for dem som ringer innenlands. NetCom jobber med å løse problemet.
NetCom beklagar overfor sine kundar at dei har opplevd prolem med mobiltrafikken i utlandet, seier kommunikasjonsdirektør Severin Roald.
NetCom seier dei no har tilnærma normal trafikk til og frå utlandet, men at nokre kan oppleve forsenkingar på SMS. I går hadde fleire tusen mobilkundar som brukar NetCom sitt nettverk i utlandet problem med å ringe og sende SMS.
– Vi har sett en bedring nå i kveld, men kan dessverre ikke anslå hvor lang tid det vil ta å rette problemet, opplyser Netcom på deres nettsider.
– Vi forsøker å løse problemet så fort som mulig, og beklager på det sterkeste ulempene dette medfører for våre kunder, skriver Netcom. Det er usikkert hvor mange abonnenter som er berørt av kabelbruddet.
På grunn av et brudd på en kabel kan mange Netcom-kunder i utlandet oppleve problemer med å ringe og sende sms. Problemene gjelder også kunder som ringer utenlands, men ikke for dem som ringer i Norge . – Vi jobber på spreng for å utbedre feilen, men vi vet ikke hvor lang tid det vil ta, sier kommunikasjonsdirektør Severin Roald til NRK.
Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no
Den som mener seg rammet av urettmessig publisering, oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Pressens Faglige Utvalg (PFU) er et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot mediene i presseetiske spørsmål.