- Jeg har fått 30 telefoner på 4 timer. Telefonen står rett og slett ikke stille. Det sier daglig leder i Polar Zoo, Cato Haakseth da NRK tok kontakt for å sjekke hvordan det stod til med bjørnungene Salt og Pepper.
Alle vil rett og slett ha en bit av sjarmørparret. For det meste er det media som ønsker å få bilder og stoff til artikler. Men også næringslivet vil ha sin bit.
- Vi har hatt kontakt med selskaper som ønsker å være sponsorer for bjørnungene. Vi har også hatt kontakt med folk som ønsker å lage reklamefilm med dem, sier en fornøyd Haakseth.
Filminteresse
Også filmselskaper har vært interessert i å bruke Salt og Pepper. Haakseth sier at de har fått konkrete tilbud fra filmselskaper.
- Det er ikke usannsynlig at de vil kunne brukes i filmer, men vi har ikke tenkt så nøye igjennom det enda, sier han.
Om bjørnene skulle bli filmstjerner, så ville det blitt lettere for filmselskaper innenfor Norden å lage filmer med bjørner på rollelisten. For tidligere har man måtte dra til USA for å finne tak i sosialiserte bjørner.
Følges live
NRK har montert opp et kamera i ”bjørnehiet” hvor du kan se