- Spennende utfordring å få komponere grillretter for nordmenn, sier norskamerikanske Craig Whitson.
– Rema 1000 har hatt en lavere markedsandel på ferskt kjøtt enn kjedens størrelse skulle tilsi. Det ønsket vi å gjøre noe med, sier kategorisjef ferskvare, Tor-Erik Aag i en pressemelding.
Derfor har kjeden i år toppet laget med Craig Whitson, som har drevet flere restauranter, egen grillskole og er trener for det norske grillandslaget.
Nå har butikk-kjeden fått Whitson til å utvikle en ny produktserie på 37 vareslag innen grilling.
– Amerikansk barbecue er i verdensklasse og har inspirert mange av grillproduktene. Samtidig har jeg god forståelse for hva nordmenn liker etter 30 år i Norge. Nordmenn er entusiastiske grillere og nysgjerrige på nye smaker og metoder, sier Craig Whitson.
Omtrent halvparten av oss ønsker å grille mer, og det er mangel på tid og ikke været som nevnes som en barriere. Det viser en ny grillundersøkelse fra Opplysningskontoret for kjøtt.
– Derfor er det viktig å gjøre grillingen så enkel som mulig for folk. De fleste produktene er ferdig tilberedt og kan legges rett på grillen, og noen skal bare varmes opp, sier Tor-Erik Aag i Rema 1000.