Markedssjef Ole Egil Flotve har stor tro på ruten som har vært i gang siden juni, men innrømmer at det blir tøft.
- Alle har vel hørt om David og Goliat, men det er klart det er tøft med et lokalt selskap. Vi har hovedbase her på Karmøy og jeg tror vi har god mulighet til å levere et produkt som mange vil bruke fra Haugesund Lufthavn, sier Flotve.
Belegget øker
I løpet av de drøye tre månedene Coast Air har fløyet Haugesund - Oslo har belegget gradvis vokst og er nå på rundt 40 prosent. Det er markedssjefen ikke fornøyd med.
- Det har gått litt tregt, det må vi kunne si. Vi startet i begynnelsen av juni. Det er ingen god tid med ferie og alt det der. Så nå i august har vi økt til tre avganger, og vi har fått bestilling på Internett. Nå ser vi at vi får betraktelig flere bestillinger enn vi hadde før.
Billige billetter på Internett
For å fylle opp flyene lover derfor Flotve tur/retur priser på Internett til under 500 kroner på en rekke avganger.
- Vi leverer kanskje den billigste flybilletten i Norge i dag, hvis vi sammenligner med strekningen vi flyr. Vi har god tilgjengelighet på billige billetter, så de fleste sparer en del penger ved å fly med oss.
Braathens måtte gi seg
På slutten av 90-tallet tok Braathens kampen opp med SAS på Haugesund - Oslo, men måtte gi seg etter ett år. Flotve som den gang var stasjonnsjef for Braathens på Helganes, tror ikke Coast Air lider samme skjebne.
- Jeg tror at Coast Air kan få en inntekt på Haugesund Lufthavn som er positiv eller som gir et godt bidrag til driften av dette selskapet. Jeg tror også det er viktig at vi er sterke her på Haugalandet, så vi vil gjøre alt vi kan for å lykkes på Oslo-ruten, sier Ole Egil Flotve.