Moss FK har lenge vært i økonomisk uføre. Klubben har stor gjeld og er nær ved å bli slått konkurs.
LES:
Mandag bestemte bystyret i Moss at klubben
på Melløs til næringslivet.– Blir bare komisk
Det er ikke kjent hva stadionnavnet kan være verdt for et lag som ligger i 2. divisjon.
Jacob Lund er sponsorsjef i DnB NOR og selve nestoren i norsk sponsorvirksomhet. Han heller nå kaldt vann i årene på dem som tror et navnesalg kan tilføre klubben store penger.
– Melløs-navnet er så innarbeidet hos folk at det bare blir håpløst å kalle stadion for Ole Nilsen-arenea eller noe sånt. Det blir bare komisk. Folk vil allikevel si Melløs, sier Lund til NRK.no.
LES OGSÅ:
– Marginal verdi
Det er flere eksempler på vellykkede salg av stadionnavnet i Norge. Komplett. no-arena i Sandefjord, Color Line-stadion i Ålesund og Sør-arena i Kristiansand for å nevne noen.
En tippeligaklubb kan fint klare å hente inn noen millioner per år, men at MFK skal få inn så mye er helt urealistisk, slår Lund fast.
– Moss FK spiller i 2. divisjon og da er verdien for næringslivet marginal, sier Lund.