Det er undersøkelsesleder Birger Andreas Bull som sier dette.
Det er funnet fragmenter av gummi fra ett av hjulene på ulykkesflyet som etter landing kjørte ut av rullebanen og kom i brann. Gummirestene har satt i gang spekulasjoner om at ett hjul på flyet har punktert under landingen.
Gummi fra landing
Flere passasjerer skal ha hørt lyder som minnet om punktering. Men undersøkelsesleder Bull i Statens Havarikommisjon for transport avviser at flyet punkterte under landing slik flere medier har antydet.
Bull fastslår at ingen av hjulene på flyet har punktert. Gummifragmenter som ble funnet på rullebanen, er rester som kan settes av når hjulene tar bakken under landing, påpeker han.
Fredag formiddag startet
på Stord. Bull regner med at arbeidet ville være avsluttet et stykke ut på ettermiddagen. Vi vil fortsette arbeidet med faktainnsamling og gjennomføre ytterligere samtaler med flyselskapet.- Kommisjonen har gjort en god del funn som gjør at enkelte årsakssammenhenger blir mer sannsynlige enn andre. Men jeg ønsker ikke å gå inn i disse teoriene, sier Birger Andreas Bull.
Taleregistratoren til Florida
Både taleregistratoren og ferdskriveren ble så
at det er høyst uvisst om det kan hentes ut informasjon fra de svarte boksene.Taleregistratoren er sendt videre til Florida for nye undersøkelser etter at ekspertene ved Farnborough-laboratoriet ga opp sine undersøkelser.
- Vi vil tidligst om en uke få svar på om det er mulig å hente ut informasjon fra taleregistratoren og ferdskrivere, sier Bull til NTB.