Det kortaste stamvegalternativet frå Skei til Volda er rekna til 64 minuttars køyretid. Det nest kortaste vil ta 67 minuttar, skriv
.I dag tek strekninga 132 minuttar å køyra.
Kostnadane er usikre
Dei neste tre månadane vert avgjerande for kvar Statens vegvesen vil ha E39. For i alt fem alternativ skal vurderast av Vegvesenet - med køyretid frå 64 minuttar for det kortaste alternativet, til 93 minuttar for det lengste.
Kor lange dei ulike alternativa vil verta er altså klart, medan kostnadane er meir usikre.
- Det er veldig vanskeleg å berekna kostnader ved dei store fjordkryssingane, men me meiner å ha nok kunnskap til å gje ei tilråding i januar, seier senioringeniør Kjell Kvåle i Statens Vegvesen.
Kritisk til analysane
Det er politisk semje i Sogn og Fjordane om det såkala Svingalternativet via Hornindal og Kjøs Bru. Men dette alternativet har ikkje Statens vegvesen utgreidd, noko ordførar i Hornindal, Anders Ryssdal, reagerer på.
- Dette bør vera med, ettersom eit samla politisk miljø i Sogn og Fjordane går for Svingalternativet. Reisetida for Svingalternativet bør koma inn i det vidare arbeidet, og leggjast ved rapporten.
Ordførar i Eid, Sonja Edvardsen, vil aller helst ha Stigedalsalternativet som har kortast reisetid, og meiner det er flere manglar ved analysane Vegvesenet har gjort.
- Det manglar fyrst og fremst større vektlegging av samfunnsnytten vegen har ved å gå gjennom folkerike regionane i Nordfjord og vidare nordover.
- Kva vil samfunnsnytten innebera?
- Den vil visa pendling mellom og innad i regionane. E39 er viktig for å ha nok innpendling av arbeidstakarar, som igjen er viktig for næringslivet.
Statens Vegvesen skal koma med ei tilråding til traséval i januar.