– Dette har ikkje vi høyrt noko om. Eg veit ingenting om det, så eg ønskjer ikkje å kommentere det. Det seier Ove Vilnes som er administrerande direktør i Førde-firmaet Artic Shipping.
Vilnes og Artic Shipping eig eit skip som stammar ifrå det aktuelle verftet Crist i Gdynia i Polen. Eit skip som vert spesifikt nemnt som eit av dei som skal ha vorte bygd ved hjelp av nordkoreanarar.
Det er i dokument Teknisk Ukeblad har fått innsyn i både i Polen og i det norske arbeidstilsynet at skipet "Artic Fjell" skal vere nemnt. Til saman skal ti norske skip, hovudsakleg på Vestlandet, vere nemnt.
Meiner alt har vore i tråd med reglar
Verftet sjølv meiner derimot at det berre er tull. I eit brev som NRK har fått tilgang til skriv leiinga i Crist-verftet til Førde-verksemda at dei kan forsikre at arbeidet med "Artic Fjell" har skjedd i tråd med EU-reglar.
Arbeidarane frå det undertrykkjande regimet skal ha vore tilsett gjennom eit selskap som heiter Armex, og i ein rapport forfatta av det som heiter Leiden Asia Center meiner ein å ha dokumentert at arbeidarane i praksis jobbar som slavar.
Dei skal ha jobba sju dagar i veka, i svært lange strekk. Lønna skal ha avgrensa seg til litt lommepengar til røyk og øl, og dei skal ikkje ha hatt fridom til å bevege fritt på seg.
Skal ha brunne i hel under sveisearbeid
Dei dårlege forholda for arbeidarane skal ha kulminert med at ein av dei skal ha brunne i hel medan han stod åleine og sveisa i skroget på eit av skipa.
Det vart først avslørt i ein dokumentarfilm av den tyske versjonen av magasinet Vice. Etter kvart skal informasjon om dei kritikkverdige forholda ha spreidd seg, og i følgje Teknisk Ukeblad har dei ikkje arbeidd koreanarar ved Crist-verftet sidan juni i år.
Ove Vilnes og Artic Shipping meiner at dei har sitt på det tørre, og stolar på meldingar dei har fått ifrå verftet i Polen om at det ikkje har jobba koreanarar i det heile på skipet "Artic Fjell".