Undersøkelsen som er utført av Ipsos MMI viser at 51 prosent av befolkningen nå har et positivt inntrykk av Telemarkskanalen som attraksjon.
– Det viktigste som den undersøkelsen viser er at det nå er flere som har en holdning til Telemarkskanalen, kunnskap og kjennskap til Telemarkskanalen enn tidligere, og at det inntrykket de har er positivt. sier daglig leder i Telemarkreiser, Irene Siljan Vestby.
– Inspirerer oss
Det var mange blide ansikter å se da omdømmeundersøkelsen ble presentert. Den slår fast at mer enn halvparten av dem som bor her i landet har et godt inntrykk av Telemarkskanalen.
– Vi visste at vi var populære fra før, men nå har vi fått det bekreftet. Det inspirerer oss ytterligere til å tilrettelegge slik at når de som er glade oss fra før kommer igjen, så skal de bli enda mer tilfredse. Det betyr at vi må tilrettelegge for sykling, vandring, småbåter, gjestehavner, spiseplasser sammen med dem som driver med det, sier daglig leder i Telemarkskanalen, Svein Arntsen.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Minuttsending har hatt positiv effekt
Undersøkelsen ble gjort før og etter NRK-programmet Telemarkskanalen minutt for minutt. Den dokumenterer klart at fjernsynssendingen har hatt en positiv effekt.
Det er 11 prosent flere som seier at de har et positivt inntrykk av kanalen etter at programmet etter at programmet ble sendt.
Telemarkskanalen rangeres nå på 15. plass blant landets attraksjoner, og andelen som oppgir å kjenne Telemarkskanalen ganske godt eller meget godt økte fra 36 prosent til 43 prosent.
– Nå skal vi brette opp ermene og ta tak. Vi skal gå enda tøffere ut i markedet og fortelle om den skatten vi har, sier Vestby.