Motstandarane av ny storhall på Øya i Trondheim har argumentert med at det lokale bumiljøet kring hallen vil lide sterkt om hallen blir bygd, ikkje minst på grunn av auka trafikk i ei smal bygate.
Motstanden lokalt har vore og er framleis sterk, tre månader etter at vedtak er fatta.
Bakgrunn: 15. desembervedtaket i Trondheim bystyre.
Ein nabo har vald å gå juridisk mot kommunen i ein freistnad på å stanse utbygginga, inntil konsekvensane er nærare utreidd.
I så fall vil tidsplanen på to og eit halv års byggetid sprekke.
Arkeologi tar tid
Men det vil den også gjere dersom ein i arbeidet med veg- og bruløysingar for å sikre adkomsten til hallen, møter på krav om arkeologiske utgravingar, noko det er stor risiko for.
Klostergata med sitt historiske namn, ligg utan tvil på gammal jord.
I samanheng med utvidinga av gata for at den skal kunne ta unna den auka trafikken til og frå storhallen, samt greie trafikken i anleggstida, kjem det arkeologiske spørsmålet inn.
Ein by på mellomalder-grunn
Sjølve gatefundamentet i Klostergata ligg på eit tynt lag masse, lagt over gamle ruinar.
Sissel Skoglund hos Riksantikvaren seier dette til NRK:
– Vi veit veldig mykje om kva som er under Klostergata allereie.
– Det er eit klosteranlegg frå mellomalderen der, med spor av ei klosterkyrkje og ein kyrkjegard. Kanskje kan vikingkongen Harald Harråde vere gravlagt der.
– Men det er nok lite sannsynleg å støyte på slike spesielle funn, seier Skoglund til NRK.
Utgraving av ruinar er i seg sjølv svært kostbart - og ikkje minst i høve til den korte tidsperioden ein her har til rådvelde, er dei problematiske. Utgravingar tek ikkje minst tid.
Klostergata kjem i køen
Og riksantikvaren har elles fullt opp å gjere andre stader med utgravingar i den historiske byen Trondheim, seier Skoglund. Ho kan ikkje love plass fremst i køen for Klostergata.
– Det er veldig mykje som foregår i byen no av planlagde undersøkingar, så det er nok ganske mykje som står framom i kø, som må takast først, seier eksperten på forminne.
Løysinga for kommunen kan faktisk vere å forsterke gata ved å heve den, at ein "overdekker" det som finst i grunnen, i staden for å gå ned og fjerne gammal grunn i arbeidet med å forsterke gatekroppen.
Slik kan ein kanskje sleppe unna utgravingar.