19-åringen overrasket alle da han havnet blant de 20 beste i VM-rundene i både Norge og Sverige.
Sponsorene ble så imponerte over Brynildsens kjøring at de nå sender ham til Portugal.
Må kjøre bra
- Det er mange som spør meg om jeg tjener penger på dette her, men det gjør jeg ikke ennå. Det som er viktig for meg nå er å gjøre det bra - sånn at sponsorene vil hjelpe oss videre, sier 19-åringen.
For det er ikke småpenger sponsorene må ut med. En ting er bilen - den koster godt over millionen.
En helt annen ting er prisen for å være med i VM-rundene.
- Plutselig ligger vi på hodet
- Det koster veldig mye penger, men det kommer litt an på hvordan man skal satse. Noen mener man skal regne en halv million kroner på en VM-runde. Men vi skal prøve å klare oss med halvparten av den summen, sier den unge rallykjøreren.
- Men plutselig ligger vi jo på hodet - og da går det over en million kroner, forsikrer han oss om.
For han har bare en bil, og den må aller helst være hel.
- Grus er ikke grus
Rally-VM har vært kjørt i Portugal i nesten 30 år - men de siste årene har runden vært utelatt fra VM. Rallyet var kjent som et av verdens mest krevende å kjøre.
Når starten går 30.mars må unggutten Brynildsen være forberedt på mye nytt.
- Den største forskjellen er at det er grus. Her i Norge og Sverige har det jo vært snø, som er et trygt underlag for oss som er fra Norden, sier han.
I tillegg er det forskjell på grus.
- Folk kan le av at det kan være forskjell på å kjøre på grus - for grus er grus for mange. Men klimaet og varmen gjør kjøringen annerledes, forklarer Våler-gutten.
Får ikke øvd seg noe særlig
Det er kort tid til Brynildsen får boltre seg på portugisisk grus. Men han får ikke øvd seg noe særlig i forkant
- Nei, her er det jo nesten en meter snø, så jeg vet ikke hvor mye øvelse det blir. Men vi håper vi skal få testa litt et eller annet sted, sier han.
- Heldigvis har jeg kjørt mye på grus før!
Likner bilene til Solberg-brødrene
Men Eyvind Brynildsen kjører en annen klasse enn Petter og Henning Solberg - men det er liten forskjell på rallybilene.
- Bilene våre er veldig like, med blant annet alt det samme sikkerhetssutstyret. Men forskjellen ligger i girkasse, bremser og effekten i motoren, forklarer Brynildsen, som selv kjører i Gruppe N.
- Min er mer motorsvak. Men mannen i gata ville ikke han merket noe forskjell om han hadde sittet på meg eller på Petter Solberg. For det er som sagt lite som skiller bilene.
Også andre unge førere
19-åringen har samme målsetting i Portugal, som han hadde i Sverige og Norge.
- Målet er å komme igjennom. Prøve å være en allrounder som kan kjøre jevnt fort på alle underlag og virkelig klare å bruke hjernen selv om jeg bare er 19 år, sier han.
- Jeg har ingen forhåpninger om å komme blant de 20 beste som jeg gjorde i løpene på snø. Men målet er å komme i mål, gjentar han.
I tillegg til unge Brynildsen kjører også de jevngamle Andreas Mikkelsen fra Bærum og Mads Østberg, også fra Våler, i Portugal.
Men de kjører alle WRC-biler, og ikke i Gruppe N som Brynildsen.