Info fra NRK

Nye programledere i «Alle mot 1»

Selda Ekiz, Victor Sotberg og Thomas Engeset skal lede helgefavoritten «Alle mot 1».

Thomas Engeset (t.v.), Selda Ekiz og Victor Sotberg er programledere for femte sesong av helgefavoritten «Alle mot 1».

Foto: Esten Borgos / Nordisk Film TV/NRK

Snart kommer femte sesong av det populære tv-programmet. Hver uke får vi møte en ny deltager i studio som skal konkurrere mot hele Norge. TV-seerne og deltakeren får se mange ulike eksperimenter som de skal gjette utfallet av.

«Alle mot 1» har samlet seere i alle aldre. I fjor ble hver episode i snitt sett av 916 000.

Denne våren skal en trio lede det direktesendte programmet. Selda Ekiz og Victor Sotberg kjenner mange seere til fra tidligere sesonger, mens Thomas Engeset er ny foran kamera i «Alle mot 1».

Victor Sotberg og Thomas Engeset under innspilling av vårens program.

Foto: Nordisk Film TV / NRK

Selda: Spent på ny rolle

Selda Ekiz har vært med siden «Alle mot 1» startet. Tidligere har hun hatt ansvaret for å finne på og å overvåke eksperimentene. Nå får hun nye oppgaver som programleder i studio og skal holde styr på deltaker, familie, kjendiser og premiepotten.

Jeg gleder meg veldig, samtidig som jeg er kjempespent. Jeg har store sko å fylle og håper jeg klarer å levere. Men det blir moro å prøve noe nytt i «Alle mot 1», sier Ekiz, som også denne sesongen har stått bak noen av eksperimentene.

Youtuber og programleder i NRK FlippKlipp, Victor Sotberg, og multitalentet Thomas Engeseth har hovedansvaret for de morsomme, sprø og spennende eksperimentene.

Det å få Victor og Thomas med i dette universet fast i ni programmer framover vil ta programmet til nye høyder, sier Ekiz.

Selda Ekiz er programledere i studio for femte sesong av helgefavoritten «Alle mot 1».

Selda Ekiz får ny rolle i «Alle mot 1». Nå skal hun være programleder i studio.

Victor: Fornøyd nysgjerrigper

Victor Sotberg er et kjent fjes for mange, også de som følger «Alle mot 1». Den sprudlende trønderen har tidligere vært vikar og forsøksperson i programmet.

Det er en stor ære å bli fast programleder i «Alle mot 1». Det er virkelig gøy og spennende, sier Sotberg.

Han har vært programleder for MGP jr. 2020, han synger BlimE-låta «Ser deg» og utkledd som en drage kom han på andre plass i Maskorama. Nå ser han frem til jobben i «Alle mot 1».

Høydepunktet er selvfølgelig alle eksperimentene vi gjør. Hver eneste uke er det noe annerledes og tøft vi skal teste. Det er deilig å jobbe med noe sånt for en nysgjerrigper som meg, forteller en fornøyd Sotberg.

Victor Sotberg blir en av tre programledere for helgefavoritten «Alle mot 1».

Foto: Esten Borgos/Nordisk Film TV / NRK

Thomas: Fra Olsenbanden jr. til «Alle mot 1»

Thomas Engeset er et nytt fjes for seerne av programmet. Men han har faktisk jobbet med de to siste sesongene av «Alle mot 1» – bak kamera. Engeset, som er fra Oslo, har også erfaring foran kamera. Som barn spilte han Kjell i Olsenbanden jr.-filmene. Nå skal han komme opp med spennende og morsomme oppgaver og eksperimenter for seere i alle aldre.

Drømmejobben er jo et slitt uttrykk, men det er nøyaktig det dette er! Fritida er rimelig fylt opp med rare påfunn og aktiviteter, så å få ha dette som fulltidsjobb er jo bra gøyalt, forteller Engeset, som holder på med fallskjerm, speedflying og rulleskøyter på fritiden. Han har hatt regi på en rekke TV-produksjoner, blant annet MGP, og han har vunnet Gullrutens fagpris for P3 Gull.

Thomas Engeset er en av de nye programledere for helgefavoritten «Alle mot 1».

Thomas Engeseth blir ny programleder i NRKs lørdagsfavoritt «Alle mot 1».

Foto: Esten BorgosEsten Borgos/Nordisk Film TV / NRK

Det en ære å kunne være med på å underholde på selveste lørdagskvelden. Veldig få programmer kan være like underholdende for barn og voksne, og det er skikkelig moro at barna hjemme i sofaen ofte slår foreldrene sine, sier Engeset.

Det er så mange fine nordmenn med rare talenter som har tatt oss godt imot når vi har kommet på besøk med kamera. Og som fallskjermhopper må jeg jo innrømme at livet peaket ganske bra da jeg under et av eksperimentene fikk kaste meg ut av et fly midt i arbeidstiden, forteller 33-åringen.

Begeistret

NRKs redaktør for «Alle mot 1», Jan Egil Ådland, ser frem til å gi publikum en ny sesong av programmet med en ny programledertrio.

Jan Egil Ådland jobber i NRK og har redaktøransvar for Maskorama.

NRKs redaktør for «Alle mot 1», Jan Egil Ådland, gleder seg over en ny programledertrio i programmet.

Jeg er skikkelig begeistret over at vi nå utvider Alle mot 1-universet med ett kjent og ett nytt fjes. Både Victor og Thomas er veldig lekne og kommer til å angripe den nye sesongen med iver og entusiasme, sier Ådland som samtidig vil takke Ole Rolfsrud for innsatsen som programleder.

Det ingen tvil om at vi kommer til å savne Ole, vår kjære klippe gjennom fire sesonger. Hyggeligere og mer dedikert fyr skal du lete lenge etter. Vi er veldig takknemlige for at vi fikk låne ham fra Sporten i disse fire årene. Men «Alle mot 1» er et konsept som kler forandring, og det vil publikum også se mer av framover, forteller Ådland.

Som tidligere sesonger kan seerne være med og konkurrere via Alle mot 1-appen. Deltakerens svar blir målt opp mot snittet av svarene som kommer inn fra seerne. Hvem kommer nærmest fasiten, deltakeren eller seerne?

Her er bruksanvisning på hvordan du laster ned og bruker appen.

Sendingen går direkte fra H3 Arena på Fornebu - i år med publikum i salen.

Thomas Engeset (t.v), Selda Ekiz og Victor Sotberg er programledere for femte sesong av helgefavoritten «Alle mot 1».

Thomas Engeset (t.v), Selda Ekiz og Victor Sotberg vil stå for NRKs familieunderholdning denne våren.