Informasjon fra NRK

Maskorama er tilbake

Sesong 2 av gjetteleken Maskorama er tilbake på skjermen lørdag 6. november. – I år er Carola med. Det er jeg helt sikker på, sier Jan Thomas.

To pynta menn og to pynta kvinner.

MASKORAMA ER TILBAKE: Her programleder Silje Nordnes og detektivpanelet Jan Thomas, Marion Ravn og Nicolay Ramm.

Foto: Fredrik Arff / Fremantle/NRK

Fjorårets sesong var et av de mest sette programmene på TV i 2020. I år gjemmer åtte nye deltakere seg inne i glitrende ferske og imponerende masker. Og denne gangen er showet åpent for publikum!

Sesong 2 av Maskorama er i gang lørdag 6. november.

Også i år kan du være med og gjette via mobilen og hintene fins overalt! I kostymer, symbolikk, låtvalg, og i det deltakerne sier. Det er bare å følge godt med.

Allerede begynt detektivarbeidet

I fjor klarte gjetteleken å samle folk rundt TV-skjermen under en veldig vanskelig periode.

– I år blir det folkefest med publikum og et gjenåpnet Norge! Vi skal feire det vi alltid har tatt for gitt. Og det er også «Food for thought»: Ikke ta friheten for gitt, sier Jan Thomas.

Denne gangen vet medlemmene av detektivpanelet mer om hva de går til, men i Maskorama er alt lov, så noen overraskelser vil de nok få.

– Jeg har allerede begynt å gjøre detektivarbeid, sjekke hvem som er ledig 6. november. Dette har blitt heldagsjobb for meg. I år er Carola med. Det er jeg helt sikker på, sier Jan Thomas.

Seks helsprø lørdager på rad

Marion Ravn gleder seg også til å komme i gang med sirkuset igjen, i det hun kaller seks helsprø lørdager på rad.

– Jeg gleder meg til å henge med Jan Tomas og Nicolay, for det var veldig gøy i fjor.

Ravn er veldig spent på hvem som har takket ja til å være med i år.

– Nå vet jo folk hva de går til, det visste de ikke i fjor. Min drømmedeltaker er en deltaker som ingen vet at synger så sjukt bra, og som får platekontrakt etter Maskorama!

– Hvem er inni Jan Thomas?

– Jeg håper vi kan gjenskape den samlende følelsen Maskorama ga oss i førjulstiden i fjor. Den ville gjettingen, spekulasjonene rundt lunsjbord, da halve Norge forsøkte seg som kjendis-Sherlock Holmes. Også håper jeg vi kan finne ut hvem som er inni Jan Thomas, sier Nicolay Ramm.

Mer fra NRK.no/presse

Slik blir vintersportsesongen 2021 og 2022.

Slik blir sportsvinteren på NRK 2021 og 2022

NRK Sport gir deg de største og viktigste sportsøyeblikkene på TV, radio og nett også denne vinteren. Sesongen starter med VM i sjakk allerede denne helgen. Deretter renner det på med høydepunkter: EM og VM i terrengløp, innendørs-VM i friidrett, Norgescup i langrenn og ikke minst para-VM på Lillehammer i januar 2022.