Bjørn Alexander er Supernytts nye programleder

Starter med nyhetssendinger sammen med Selma Ibrahim og Ragnhild Telise Kristoffersen allerede 17. august.

Bjørn Alexander, programleder, NRK Super, Supernytt

– Som programleder er jeg fersk, så kommer til å tilegne meg så mye kunnskap som overhodet mulig fra Selma og Ragnhild. De er begge to svært dyktige programledere, og her kan jeg lære mye, sier Alexander.

Foto: Susanne Njølstad Skandsen / NRK

31-åringen fra Trondheim kan blant annet skilte med erfaring fra TV- og filmbransjen i USA hvor han har spilt i filmer som «Paradox» og «The Library Book». Nylig ble det også kjent at han medvirker i hockeyfilmen «Odd Man Rush», produsert av blant andre Howard og Karen Elise Baldwin, den samme duoen som står bak Oscar-belønte «Ray» fra 2004. Videre har han hatt gjesteroller i TV- serier som «Game Shakers», «The Bold and the Beautiful» og «Unusual Suspects».

Etter at nyheten ble kjent 13. august, har den spredt seg til mange medier:

– Jeg har bare fått utelukkende positive reaksjoner og mange gratulasjoner siden i går, og nå er e-postinnboksen min full, forteller Bjørn når vi snakker med ham.

Redaksjonsleder i Supernytt, Frank Sivertsen, sier Alexander var rett mann for jobben:

– Han er trygg, erfaren og utstråler sjarm og glede, som er akkurat det vi trenger i Supernytt, sier Sivertsen.

Supernytt-trio

Supernytt-trio anno 2020 (f.v.): Selma Ibrahim, Bjørn Alexander og Ragnhild Telise Kristoffersen.

Foto: Geir Evensen / NRK