Karsten Blomvik blir ny program­leder i «Alle mot 1»

Selda Ekiz og Selma Ibrahim får en ny kollega i «Alle mot 1» til høsten. Karsten Blomvik tar en pause fra «P3morgen» for å bli ny programleder.

Denne trioen skal lede både deltakerne og seerne gjennom flere spektakulære eksperimenter i «Alle mot 1».

Foto: Kjetil Solhøi / NRK

Nyheten ble først offentliggjort i «P3morgen» sin sending fredag.

– Det å få lov til å være med å lage et så gøy, nerdete og spennende program som «Alle mot 1» er virkelig en drøm som går i oppfyllelse. Jeg gleder meg ekstremt til å gå i gang med eksperimentene og se hvilke galne ting som skal testes denne sesongen her, sier Blomvik.

De ivrigste seerne kan muligens huske at han ikke er helt ny i denne settingen.

– Jeg var så heldig å få bli med i kjendispanelet for noen år siden. Det var sykt gøy og nervepirrende å ha den lille rollen der, så det å få bli med nå og lede programmet er et ansvar jeg ikke tar lett på. På toppen av det hele er familien min veldig investerte i dette konseptet. De har tidligere lagd seg «Alle mot 1»-lag, så nå vil jeg tro at det blir mye trøkk fra familiesiden også, sier den nye programlederen.

Rutinerte makkere

«Alle mot 1» går inn i sin syvende sesong til høsten. Selda Ekiz har vært med i samtlige, mens Selma Ibrahim skal i gang med sin andre runde.

De gleder seg stort over å få en ny makker på laget.

– Det blir veldig gøy å få en nerd og komiker inn i gjengen vår, og jeg gleder meg til å bedre kjent med ham. Karsten passer perfekt inn i det koko universet «Alle mot 1» er. Jeg håper bare at han ikke er så veldig redd av seg, sier Ekiz med et smil.

– Jeg gleder meg masse til å få Karsten med på laget, og håper jeg endelig kan få oppfylt drømmen om en storebror. Han er veldig flink og morsom. Jeg tror Karsten vil passe rett inn i «Alle mot 1», sier Ibrahim.

Skal tilbake til «P3morgen»

NRK er strålende fornøyde med at Blomvik trer inn i dette formatet.

– I Karsten får vi en rutinert, varm og spennende programleder om bord. Å møte publikum i et storformat som «Alle mot 1» er krevende, men vi er sikre på at Karsten, sammen med Selma og Selda, vil levere en sterk og underholdene sesong denne høsten, sier Jon Ola Sand i NRK Eksternavdelingen.

Blomvik har fredag sin siste «P3morgen»-sending på en stund, men skal etter planen tilbake til radiostudioet når «Alle mot 1» er ferdig for i år.

– Jeg har tenkt til å dra rett tilbake til «P3morgen» når «Alle mot 1» har hatt siste sending. Det gleder jeg meg også til. «P3morgen» er en jobb jeg er utrolig glad i, men det å få bli med på noe som «Alle mot 1» var virkelig ikke noe jeg kunne si nei til, avslutter Blomvik.