«Nudes» får premiere under Den norske filmfestivalen i Haugesund

Alle lokale 9.-klassinger blir invitert til gratis kinovisning når NRK P3s nye ungdomsserie «Nudes» får premiere under Den norske filmfestivalen i Haugesund onsdag 21. august.

NRK P3s ungdomsserie Nudes

NÅR ALLE HAR SETT SEG NAKEN. «Nudes» er et spenningsdrevet ungdomsdrama fortalt gjennom tre tenåringer fra ulike steder i Norge.

Foto: NRK P3

Sofia (16) og Axel har sex på en fest, og neste dag sirkulerer en film av dem rundt på skolen. Hvem var det egentlig som filmet? I ungdomsserien «Nudes» møter vi Sofia (16), Viktor (18) og Ada (14) som alle står i sin første livskrise. På hver sin måte prøver de å vinne tilbake kontrollen når nakenbilder er på avveie.

«Nudes» er et spenningsdrevet ungdomsdrama fortalt gjennom tre tenåringer fra ulike steder i Norge. Serien har totalt ni episoder og forteller tre ulike historier.

NRK P3s ungdomsserie Nudes

NAKENBILDER PÅ AVVEIE. I «Nudes» møter vi Sofia (16), Viktor (18) og Ada (14) som alle står i sin første livskrise. På hver sin måte prøver de å vinne tilbake kontrollen når nakenbilder er på avveie.

Gleder seg

Serieskaperne Liv Joelle Barbosa Blad og Erika Calmeyer gleder seg til å ta med seg «Nudes»-skuespillerne til festpremieren i Haugesund.

– Vi synes det er kjempestort at serien vår, som vi har jobbet med i snart to år, skal få sin nasjonale premiere på Haugesund Int. Filmfestival. Vi tror dette kommer til å bli en veldig fin mulighet for å vise serien til ungdommer i Haugesund, som vil bli invitert til premieren. En festpremiere er jo også en helt fantastisk og unik opplevelse for skuespillerne våre som aldri har vært med på noe sånt tidligere, sier Barbosa Blad og Calmeyer.

Den norske filmfestivalen i Haugesund har de siste årene satset på TV-drama. Festival- og programsjef Tonje Hardersen ser frem til «Nudes»-premieren.

– Vi synes det er enormt spennende å få vise et ungdomsdrama som «Nudes» under festivalen. Dette er en serie som tar opp viktige, aktuelle og samtidig såre tema på en god og underholdende måte for den unge målgruppen. Vi er sikre på at serien kommer til å treffe de unge, både i Haugesund og ellers i Norge, sier Tonje Hardersen.

Premieren vil foregå i samarbeid med Haugesund Sparebank, som inviterer alle 9.-klassinger i Haugesund til gratis kinovisning på Edda kino. Etter visningen blir det mulighet til å møte både serieskaperne og skuespillere.

NRK P3s ungdomsserie "Nudes"

ANTOLOGI. «Nudes» har totalt ni episoder og forteller tre ulike historier. Hver historie vil gå over tre episoder.

Foto: NRK P3

«Nudes» – når alle har sett deg naken

«Nudes» produseres av NRK P3 i samarbeid med produksjonsselskapet Barbosa Film. Serieskaperne er Liv Joelle Barbosa Blad og Erika Calmeyer. Produsent er Nina M. Barbosa Blad. Erika Calmeyer er også aktuell med serien «Twin» som også har premiere på NRK i høst.

«Nudes» kommer i NRK TV i september.

• Sjanger: Fiksjon, drama (antologi)
  • Episoder: Ni episoder av 20 minutter
  • Regi: Liv Joelle Barbosa Blad og Erika Calmeyer.
  • Manus: Liv Joelle Barbosa Blad, Erika Calmeyer og Jørgen Færøy Flasnes.
  • Produsent: Nina M. Barbosa Blad
  • Medvirkende: Lena Reinhardtsen, Johanne Regine Svendsberget, Christian Reyes Løvdal, Anna Storeng Frøseth, Karen Grendal Kolby, Tord Kinge og Louise Tofte Roiri.

Slik blir hausten på NRK