- Etter påske starter vi nye salgs- og markedskampanjer, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens til NTB.
Kampanjen har som mål å vinne tilbake kundenes tillit og hente tilbake dem som er gått over til konkurrentene. Pris, profesjonalitet og regularitet er viktige stikkord framover for flyselskapet.
Sjekk flyavganger og forsinkelser her
– Vi har tapt et sted mellom 50 og 70 millioner kroner under disse dagene med konflikt, opplyser Jansen.
Tidlig torsdag morgen var bruddet mellom SAS-ledelsen og de kabinansatte i selskapet et faktum. De fleste SAS-Braathens-avgangene i Norge ble innstilt umiddelbart og Norsk Kabinforening tok sine 1.070 medlemmer ut i streik.
Frustrasjonen har vært stor blant tusenvis av reisende som skulle starte påskeferien denne helgen, men som i stedet er blitt sittende fast på flyplassene rundt om i landet.
– Det har vært en stor belastning for dem som har vært på jobb og møtt publikum. Vi er veldig glad for at denne konflikten nå er løst, sier Jansen i dag etter at streiken var avblåst og flyene var tilbake i luften.