– Jeg kan bektefte at tjenestene skal være oppe igjen og fungere som normalt, sier informasjonssjef Daniel Barhom til NRK.
Tidligere i dag mottok Telia klager fra mange kunder som hadde problemer med selskapets internett-, TV og telefontjenester.
– Vi har problemer med flere av våre tjenester. Vi jobber med å kartlegge feilen, og vi kommer tilbake med mer informasjon. Vi beklager veldig til våre kunder, sa Barhom i Telia fredag morgen.
Selskapet hadde ikke informasjon om omfanget og eller når problemene startet. Ifølge Fing startet problemene klokken 2.40.
Kunder i Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger, Ålesund, Kristiansand og deler av Oslo-området skal ha vært rammet.
Telias bedriftskunder kan kjøpe abonnement gjennom Komplett Bedrift. Salgsdirektør Anders Odden kunne tidligere i dag ikke si noe om hans kunder er rammet av problemene til mobiloperatøren.
Problemene er rettet
Rundt klokka 09:30 var nettsiden til Telia tilbake, og rundt klokka 10:00 kunne Barhom bekrefte at Telia tjenester fungerer som normalt igjen.
– Vi beklager så mye de ulempene dette har hatt for våre kunder, sier han.