Flyttingen fra Oslo sentrum til den nye postterminalen har ikke gått knirkefritt. De siste ukene har det vært opptil 300 000 forsinkelser om dagen, eller 10 prosent av posten.
- Vi mener likevel at vi har fått en postterminal i verdensklasse, sier informasjonssjef i
, Jørn Michalsen. Det var ordene til konsernsjef Dag Mejdell, da den nye terminalen åpnet formelt i slutten av februar.Ny teknologi og rutiner har skapt problemer på terminalen.
Foto: Posten- Ikke skuffet
Postens Østlandsterminal har kostet 2,5 milliarder kroner og har 2 300 ansatte. 60 prosent av all post i Norge går innom denne terminalen. Tre uker etter innflytting måtte Posten beklage store forsinkelser i en
.Nå lover informasjonssjef Jørn Michalsen at problemene snart er over. - Vi er ikke skuffet, men har fått litt større innkjøringsproblemer enn forventet, sier han.
Årsaken er nye rutiner og ny og avansert teknologi.
DVD og påskekrim
Det er først og fremst uspesifiserte pakker med DVD-er og bøker som har vært forsinket. - Men nå er vi i rute, sier Michalsen. I løpet av morgendagen skal det du har bestilt før påske være i postkassen din.
Mens du koser deg med påskekrim og film, skal Posten Norge bruke helligdagene til å gå gjennom alle rutiner.
Mange nye rutiner har skapt forsinkelser
Foto: PostenPuster dere lettet ut over å få et pustehull?
- Nei. Dette har vært en omfattende flytting,og vi kunne ikke regne med at det skulle gå helt uten problemer. To uker etter påske regner vi med å være helt i rute igjen, sier Michalsen.