Flygningen ble utsatt til 9.30 lokal tid tirsdag, noe som tilsvarer klokken 15.30 tirsdag norsk tid. Med flytid på sju og en halv time betyr det at passasjerene ville ha vært framme på Gardermoen tidligst klokken 23 nyttårsaften.
Men i stedet for en avgang kl. 15.30 norsk tid, gir Norwegian ny informasjon til passasjerene på samme tidspunkt. Flyselskapet håper å kunne gi de reisende et konkret avreisetidspunkt, og beklager forsinkelsen.
– Vi forstår veldig godt at det er frustrerende. Vi jobber på spreng med å finne løsninger, for å få dem hjem så raskt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til NRK.
– Boeings teknikere jobber på spreng med å få flyet i orden i New York. Vi her hjemme ser på mulighetene for å få satt opp et erstatningsfly, forklarer Sandaker-Nielsen.
Frustrasjon
Det er problemer med bremsene på flyet som skaper trøbbel denne gangen.
Eivind Engen er en av de rammede passasjerene.
– Jeg er ganske frustrert over situasjonen, uttaler han til VG.
Han opplyser at han og flere andre passasjerer ble innlosjert på et hotell på flyplassen, men at mange har fått beskjed om at det ikke er ledige rom å oppdrive. Flere passasjerer er frustrert over dårlig informasjon, legger han til.
Situasjonen ble ytterligere kaotisk da passasjerer som skulle ha reist fra New York til Stockholm, natt til tirsdag også ble sittende fast i New York. Årsaken er at Dreamliner-flyet som skulle ha dratt fra New York til Oslo natt til mandag, er samme fly som skulle ha tatt med seg passasjerer fra New York til Stockholm mandag kveld.
- Les også:
- Les også:
Artikkelen fortsetter under bildet.
Beklager
Norwegian beklager situasjonen på det sterkeste, og beklager også manglende oppdateringer på selskapets nettsted.
Dreamlineren som nå står i New York, er ifølge Aftenposten identisk med flyet som søndag fikk problemer med varme- og klimastyringen på vei fra Bangkok til Oslo.
Ifølge VG opplevde 270 passasjerer temperaturer på opptil 32 grader på flyturen til Gardermoen.
- Les også:
- Les også:
- Les også: