Til tross for stor pågang på nett, selger NRKs komiserie "Uti Vår Hage 2" i bøtter og spann på DVD. Over 25.000 har kjøpt serien etter at den ble tilgjenglig på dvd, og totalt har humorgjengen bak "Team Antonsen", "Åpen post" og "Uti vår Hage" nå solgt 332.000 DVD-er.
Etter at rundt en halv million tv-seer fikk med seg komikertrioen Eia, Bård Tufte Johansen og Atle Antonsens episoder med harselas over alt fra Noregs Mållag til Campingplasseiere, har serien fortsatt sin seiersgang på NRK Nett-TV.
- Trøkk skaper trøkk
- Når vi sender ut innholdet vårt i flere kanaler, så gir det større oppmerksomhet, og vi får flere til å se innholdet vårt, sier Tulla Onstad, innholdsansvarlig for NRK-nett.
Også etter at Bård Tufte Johansen delte ut jokere i komiserien "Team Antonsen" foran hundretusenvis av tv-seere, ble klipp fra serien sett over én million ganger på NRK Nett-TV, og DVD-ene solgte enormt godt. Medieanalytiker Jakob Schjerven i mediebyrået Mediacom, mener tv, nett og DVD spiller sammen i en massiv markedsføring for NRKs serier.
- Man får en utvidet markedsføring av serien ved å henvise til småklipp på nettet, og der vil folk ha muligheten til å kjøpe etterpå. Jeg tror det er viktig at de har produktet tilgjengelig i flere format, fordi det vil gjøre konseptet lettere å selge, sier han.