Hopp til innhold

Puster Holmenkollen i nakken

Sponsorsalget rundt hopprennet i Verdenscup på Lillehammer nærmer seg omsetningen i Holmenkollen.

Markedsverdien av rennet har øket kraftig det siste året.

Lysgårdsbakken: Stadig mere penger i WC
Foto: NRK

Høye publikumstall og et godt arrangement gjør at Norges Skiforbund nå opplever stor interesse fra europeiske sponsorer.

-Interessen for Verdenscup på Lillehammer svært stor i sponsormarkedet, sier Terje Lund Sponsoransvarlig i Norges Skiforbund

 

 

Fredag den 10. mars vil flere titalls millioner tv-seere vil følge hopprennet fra Lysgårdsbakken.

Jomar Selvaag i sponsorselskapet,  Thue og Selvaag AS, sier det er stor interesse for å sponse idrett i det europeiske markedet akkurat nå.

-Lillehammer har gjennom gode arrangement med mye publikum markert seg svært positivt blant mange selskaper på konitientet, sier Selvaag.

Klare for helgen

Leder av arrangementskomiteen foran helgens Verdenscup i hopp, Kai Korsen, sier alt ser veldig bra ut foran helgens renn. -Det er moromt å merke den økende interessen for vårt arrangement, og at vi nå puster storebror Holmenkollen i nakken når det gjelder sponsorkroner.

Korsen sier de har la ut 800 sponsorpakker, alle er nå utsolgt. Pakkene inneholder servering, overnatting og hopprenn. -For to år siden solgte vi ingen slike opplegg, nå er interessen stor sier Korsen.