Det skjer ikke lenger møteulykker, og det har heller ikke inntruffet andre alvorlige ulykker etter at vegbanene ble adskilte.
Dette er ulykkesstatistikk som seksjonsleder i Statens vegvesen, Kjell Seim, er svært glad for.
– Dette har vært et særdeles vellykket tiltak. Før vi fikk opp midtrekkverket hadde vi i snitt en dødsulykke i året på strekningen i Øyer, og etterpå har vi ikke hatt én ulykke. Så dette har vært fantastisk, sier han.
Vanskelig for ambulanser
Men satsingen på midtrekkverk er ikke helt uproblematisk. Ambulansesjåførerne protesterte da det kom og mente det gikk ut over framkommeligheten for utrykningskjøretøy.
Iver Roset, som er leder for ambulansesjåførene i Lillehammer, sier at midtrekkverk er et dilmma for dem.
– Når vi kommer inn i disse områdene, så må vi slå av varsling og bare følge trafikken til vi er forbi. For det er ikke plass til å komme forbi. Vi ligger der til vi er gjennom området, sier han.
– Det kan jo hende at noen ikke får hjelp så fort som de burde ha fått. Men vi kan ikke gå imot det som faktisk redder liv i trafikken. Så enkelt er det, sier han.
Innføres flere steder
Nå er det også planer om midtrekkverk på en av de mest ulykkesbelastede strekningene på E6 i Gudbrandsdalen.
Det er strekningen mellom Vingrom og Biri, der en rekke personer har mistet livet i trafikkulykker de siste årene.
- Det er satt igang et større planarbeide for dette. Det er satt av midler til å starte å bygge i 2013 og det skal være ferdig i 20 14, sier Kjell Seim.