Intercity som før
Det ligger ikke inne noen forsering av Intercity-utbygginga på Dovrebanen i Jernbaneverkets forslag til Nasjonal Transportplan. Hamar ligger inne med dobbeltspor innen 2024, Moelv innen 2026 og Lillehammer innen 2030.
Det ligger ikke inne noen forsering av Intercity-utbygginga på Dovrebanen i Jernbaneverkets forslag til Nasjonal Transportplan. Hamar ligger inne med dobbeltspor innen 2024, Moelv innen 2026 og Lillehammer innen 2030.
Det legges til rette for elektrifisering av både Solørbanen og Rørosbanen i forslaget til Nasjonal Transportplan. Utbedringer på aksen Hamar-Elverum-Kongsvinger prioriteres først. Resten av Rørosbanen prioriteres i neste trinn.
I dag legges Nasjonal Transportplan fram. I innlandet forventes det blant annet penger til videre E6-utbygging nordover fra Kolomoen, elektrifisering av Røros- og Solørbanen og videre utbygging av Intercity med tospors jernbane til Lillehammer.
Den som mener seg rammet av urettmessig publisering, oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Pressens Faglige Utvalg (PFU) er et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot mediene i presseetiske spørsmål.