Ein av åtte motorsyklar bråkar så mykje at dei får bruksforbod etter ein kontroll. Men mange 16- og 17-åringar vil gjerne at det skal støya litt.
Selv om det lyste rødt for luftkvaliteten både på Hjortnes og Alnabru i morgenrushet mandag, er det ikke satt inn tiltak for å hindre biler i å slippe ut helsefarlig eksos.
Beredskapstakster, miljødifferensierte bompengetakster, rushtidsavgift, lavutslippssoner og dieselforbud. Vi rydder opp i jungelen av tiltak som skal få folk til å la bilen stå.
NAF vil spore hvor du kjører, hva du kjører og når du kjører med bombrikken. – Vi har teknologien til å innføre veiprising, nå er det snakk om å ville bruke systemet, mener organisasjonen.
For første gang har forskere tallfestet hvordan luftforurensningen påvirker helsa til hovedstadens innbyggere.
Regjeringen setter en effektiv stopper for Oslos ønske om gebyrsoner for biler som forurenser mye.
Drosjene i Oslo kan bli tvunget til å være elbiler eller hydrogenbiler i 2020 eller 2021. Nytt lovforslag fra regjeringen gjør det mulig å stille strenge utslippskrav over hele landet.
Lastebilene blir trolig de første som må betale et ekstra gebyr for å forurense Oslo-lufta.
Alle dieselbiler unntatt de aller nyeste bør betale 60 kroner i bomringen i Oslo, ifølge ny utredning. På toppen av det blir det foreslått rushtidsavgift og nye bommer på bygrensa.