– Reisende må komme til endestasjonen Togtilbudet på Arendalsbanen må økes i takt med suksessen som Sørlandsbanen har hatt etter ruteomleggingen, mener fylkespolitikerne i Aust-Agder. Av Jon Anders Møllen og Svein Harry Johnsen
Kraftig økning på Arendalsbanen En fortsatt drift av Arendalsbanen er nå sikrere enn på mange år, mener NSB. Ferske tall fra selskapet viser en passasjerøkning på strekningen på nesten 25 prosent det siste året, og dermed er strekningen igjen lønnsom.
Priskrig gav NSB flere passasjerer Priskrig har ført til solid økning i antall togpassasjerer på strekningen Arendal-Oslo. Prisreduksjon kan være aktuelt også på strekningen Kristiansand-Oslo.
Trafikken på Arendalsbanen halvert 50.000 passasjerer har sviktet NSB på Arendalsbanen i løpet av de siste tre årene.
Siste reis med Arendalsbanen Togsettet som har gått på Arendalsbanen kjørte til Drammen klokka 0700 i dag.Togsettet som har gått på Arendalsbanen kjørte klokka sju i morges til Drammen for å bli stasjonert der. Torsdag kveld kjørte det sin siste tur melom Arendal og Nelaug.
Timetoget får ikke hjelp av fylkeskommunen Fylkesordfører i Aust-Agder, Oddvar Skaiaa, vil ikke hjelpe Timetoget til å drive Arendalsbanen.
Private vurderer videre drift Arendal - Nelaugbanen - vil den overleve?Det private selskapet Timetoget Bratsbergbanen A/S er villig til å skaffe lokomotivførere og stå for driften av Arendalsbanen i fremtiden.