De vil nemlig at kvinner skal sende mennene sine på kurs for å lære å bli mann.
– Det er veldig mange tradisjonelle annonser, så hvorfor ikke. Morsomt å prøve en ny vri, sier kursarrangør Tormod Langli.
Han sier ideen til annonsen kom etter en sen dag på jobb.
– Vi hadde det litt moro etter en lang dag, og så var det gjort.
Ikke redd for å provosere
Den nye vrien var formuleringer som "julegave til han", "Send mannen din på rustsveisekurs og få konebilen i topp stand". Langli har tatt turen ut i noe som for enkelte kan være en provoserende reklamestrategi, men hovedpersonen selv er ikke særlig bekymret.
– Vi håper at folk har litt humor og ser det.
Og det virker det som om folk har gjort.
– Kurset ble fylt opp allerede første dagen. Fem av åtte kvinner har tatt dette bokstavlig og har sendt mannen sin på kurs, ler Langli.
Artikkelen fortsetter under bildet.
– Jeg hadde blitt skikkelig irritert
Eli Eie er lærer, tidligere feminist og har alltid vært opptatt av kvinnespørsmål og likestilling. Om det hadde vært 1970 i dag, hadde hun reagert slik på annonsen.
Hun sier at hun synes annonsen var svært morsom, og sier også at man nå igjen tør å ta i bruk ord og uttrykk som ingen ville ta i sin munn for 15-20 år siden.
– Dette er jo et virkemiddel de har tatt i bruk, og det blir litt nostalgisk.
Uansett er det unektelig en suksess når en tidligere feminist omfavner et «antifeministisk» markedsføringsstunt. Selv har hun meldt på sin egen sønn.
– Jeg tror det er mer enn et rustsveisekurs som skal til for å bli en ekte mann, ler hun.