I følge radiokanalen Moskvas Ekko var 20 av de som var ombord fallskjermhoppere, mens de to siste var pilotene som førte flyet.
I følge nyhetsbyrået Interfax skal flykontrollen ha mistet kontakten med flyet før det deretter forsvant fra radaren.
Flyet forsøkte å nødlande, men den ene vingen kom bort i en varebil. Flyet veltet deretter og gikk i flere deler.
Mye kan tyde på at flygerne forsøkte å unngå et bebodd område før det gikk i bakken.
Flyet var av typen L-410, og hadde med seg medlemmer av den lokal fallskjermklubben «Det frivillige samfunn til støtte for armeen, flyvåpenet og marinen», en organisasjon med røtter tilbake til 1920-tallets Sovjetunionen.
Organisasjonen har inn til videre stoppet all bruk av denne flytypen.
Flyet skal tilhøre en lokal flyklubb ved byen Menzelinsk, 250 kilometer øst for Kazan, hovedstaden i Tatarstan.
Tatarstan er en republikk i det sentrale Russland ved elven Volga.
I følge det russiske departementet for krisesituasjoner så overlevde seks personer ulykken og behandles nå på sykehus. Disse skal ha sittet i den bakre delen av flyet. .
Flytypen L-410 ble utviklet på 1960-tallet i Tsjekkoslovakia og har vært i kommersiell bruk siden 1973.
Så seint som i september foretok et fly av samme type en nødlanding i Irkutsk fylke der fire personer mistet livet.